Šiais laikais rinkdamiesi kokią nors sudėtingesnę įrangą, neišvengiamai susiduriame su pasirinkimo problema - yra visko - įvairių kainų, nuo labai kokybiškų prekių iki visiško šlamšto.
Jau daug metų su kolega Viliumi, esame fotografijos megėjai ir abu sutariame, kad profesionalių skaitmeninių fotoaparatų rinkoje yra 2 pagrindiniai žaidėjai - Canon ir Nikon. Internete gausu straipsnių, lyginančių šių dviejų firmų gaminius, forumai mirga nuo diskusijų, kurie yra geresni. Kuri pusė yra teisi, sunku vienareikšmiškai atsakyti, nes vertinime dalyvauja labai daug parametrų, be to vartotojų poreikiai skiriasi, viena aišku, kad ir viena ir kita firma yra gera.
Yra tik vienas įdomus pastebėjimas - Lietuvoje jau keli metai daugiau parduodama Canon skaitmeninių fotoaparatų. Kodėl? Vienas svarbių parametrų yra geras garantinis ir pogarantinis aptarnavimas. Canon turi savo oficialius atstovus Lietuvoje, o Nikon artmiausia atstovybė yra Švedijoje. Artimiausia oficialus remonto centras yra Lenkijoje ir Vokietijoje. Garantiniam remontui įranga siunčiama į Švediją, kas be abejonės, prailgina viso remonto laiką. Jei esi profesionalus fotografas ir aparatas yra tavo darbo įrankis, ilgas remontas tiesiogiai mažina tavo pajamas. Geras aptarnavimas ir greitas servisas yra vienas iš priežaščių, kodėl Canon dažniau renkasi fotoaparatų nuomos įmonės. Juk jų įranga genda žymiai greičiau nei privačių.
Panašiai yra ir renkantis suvirinimo įrangą.
Kiek Jums svarbu geras ir greitas aptarnavimas? Kiek Jums svarbu greitas garantinis remontas? Pogarantinis? Jei suvirinimo aparatas yra Jūsų darbo įrankis, kiek Jums kainuoja prastovos? O jei esate mėgejas, kiek Jums svarbu yra saugumas?
Užtikrinti gerą ir greitą servisą reikia kelių dalykų:
Servisas turi būti specializuotas, t.y, geriausias aptarnavimas bus tada, kai specialistai gilinasi tik į vieno gamintojo įrangą.
Kvalifikuoti specialistai. Ar jie išėję specialius mokymus? Ar yra sertifikuoti gamintojo? Be to, ar tie specialistai tikrai išmano, ką daro? Ar turi attinkamą išsilavinimą, juk techninis išsilavinimas vis labiau dažniau tampa retenybe.
Didelis atsarginių detalių sandėlys. Kad ir kokie kvalifikuoti specialistai bebūtų, jie negalės nieko suremontuoti, jei strigs detalių tiekimas. Jei servisas remontuoja viską, vadinasi, visų gamintojų, visų modelių atsarginių detalių kaupti sandėlyje tiesiog nei fiziškai nei finansiškai negali. Siųstis vieną detalę kartais būna labai brangu, todėl laukiama, kol susikaups krovinys. Taigi laikas eina, o suvirinimo aparatas kaip nedirba taip nedirba.
Taigi, apibendrinus, mes visi norime turėti kuo mažiau rūpesčių, todėl jei norite ramiau gyventi, rinkitės tokią įrangą, kuri bus kruopščiai ir greitai aptarnauta, - nesvarbu, ar tai bus fotoaparatai, ar suvirinimo, ar kitokia įranga.
Sėkmingų darbų!
Sigitas Masys, Tarptautinis suvirinimo inžinierius , MUAB Vingis komercijos direktorius